Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Z rynku zniknęło niemal 7 tys. małych sklepów spożywczych

Duże sklepy wygrywają konkurencję o klienta. W Polsce najszybciej rozwijają się tzw. sieci dyskontowe i markety - podaje Rzeczpospolita.
Reklama

Jak podała firma badawcza Nielsen w ubiegłym roku z rynku zniknęło niemal 7 tys. małych sklepów spożywczych. Co więcej, to największa ilość sklepów, jaka zniknęła z rynku w ostatnich latach. - Najsłabsi nie dają rady podołać konkurencji, trend będzie prawdopodobnie obserwowany w kolejnych latach - mówi Agnieszka Gosiewska z Nielsena. Jednocześnie małe placówki wchłaniane są także przez sieci, choćby franczyzowe.

Gdy jeden kanał sprzedaży traci, kolejny zyskuje. Jak podaje Rzeczpospolita, w ubiegłym roku głównymi beneficjentami wzrostu były sieci hiper-, supermarketów oraz dyskontów. Liczba największych sklepów w ciągu roku wzrosła o 9 proc., do 267, a supermarketów o 10 proc. i jest ich już ponad 3,9 tys. Mimo wielu wcześniejszych prognoz wskazujących, że polski rynek jest już nasycony wielkimi sklepami, ciągle ich przybywa. Na ten rok kolejne placówki planują Carrefour, Auchan czy E. Leclerc.

Jednak największymi wygranymi są sieci dyskontowe, jak Biedronka, Aldi czy Netto, które zwiększyły liczbę sklepów o 15 proc., do 1,75 tys.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.