W. Brytania: Rebranding niekochanej ryby i kraba ma zachęcić konsumentów
Zmagający się z kłopotami z eksportem po brexicie rybacy z Kornwalii zamierzają zmienić nazwy jednego gatunku ryby i jednego gatunku kraba, aby przyciągnąć brytyjskich konsumentów, których do tej pory odrzucały ich angielskie nazwy - podała stacja BBC.
Ryba z rzędu flądrokształtnych, która po polsku jest nazywana skarpem wielkogębym lub smuklicą (łac. Lepidorhombus whiffiagonis), w języku angielskim funkcjonuje jako "megrim", a to słowo jest także dawnym, obecnie rzadziej używanym, określeniem migreny. Od teraz ma być sprzedawana jako sola kornwalijska, z kolei krab pająkowaty (łac. Maja brachydactyla) zostanie przemianowany na kornwalijskiego kraba królewskiego.
Oba gatunki są poławiane na wodach wokół Kornwalii, hrabstwa w południowo-zachodniej części Wielkiej Brytanii, ale zdecydowana większość połowów - 98 proc. skarpa wielkogębego i 85 proc. kraba pająkowatego - trafia na eksport, w dużej mierze do Hiszpanii. Jednak w związku z dodatkowymi formalnościami, które zostały wprowadzone po zakończeniu 31 grudnia 2020 r. okresu przejściowego po brexicie, eksport do Unii Europejskiej wszystkich brytyjskich ryb i owoców morza znacząco spadł.
Przeczytaj także:
Dlatego CFPO, kornwalijska organizacja sektora rybołówstwa, postanowiła do ich jedzenia przekonać Brytyjczyków, zaczynając od zmiany nazw. "Jest w tych nazwach coś, co ma negatywne konotacje. Te dwa gatunki są szczególnie niekochane w tym kraju, ale naprawdę są popularne na niektórych naszych rynkach eksportowych. Jak wykazały nasze badania, samo nazwanie ryby solą kornwalijską powoduje, że od razu więcej osób było skłonnych jej spróbować i było bardziej zainteresowanych dowiedzeniem się, skąd pochodzi" - wyjaśnia Paul Trebilcock z CFPO.


- 17:56 Cofix - koncept kawiarni, który rozwija się na polskim rynku
- 17:50 300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych sklepów
- 17:47 Ruda Śląska: Właściciele barów i restauracji nie zapłacą za koncesje na...
- 17:45 Pomoc w uzyskaniu środków z tarcz antykryzysowych – wśród głównych zadań...
- 15:19 KappAhl odbudowuje pozycję w Szczecinie
- 14:58 Müller: Najpóźniej w piątek zostanie opublikowane jednolite rozporządzenie...
- 14:55 Listonic: Lidl, Biedronka i Auchan wśród najpopularniejszych sieci handlowych
- 14:36 Ile wytrzyma polska gastronomia?
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 LPP podwaja powierzchnię w Fashion Lab
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.