Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

200 kaw w kawiarni to cena domowego ekspresu

Kawa ziarnista jest obecnie najlepiej sprzedającą się kawą na rynku. Zdecydowany wpływ ma na to rosnąca popularność i sprzedaż ekspresów. O rynku ekspresów w Polsce rozmawiamy z Krzysztofem Sobulą, dyrektorem marketingu De’Longhi na Polskę, Czechy i Słowację.
Reklama

Z czego wynika coraz większa popularność ekspresów do kawy w Polsce?

Krzysztof Sobula: Jeśli spojrzymy na sposoby picia dobrej kawy, to ekspres jest najtańszym wyborem, bo wsypujemy ziarna i wychodzi nam filiżanka dobrej kawy. Jak porównamy cenę ekspresu do ceny, którą musimy zapłacić za kawę w kawiarni, to w cenie około stu kaw, na które wydamy pieniądze w kawiarni, możemy kupić podstawowy ekspres do domu, w pełni automatyczny, który mieli ziarna. Natomiast, jak ktoś pije różne kawy z mlekiem, to cena ekspresu wyjdzie gdzieś w przeliczeniu za 200 – 250 kaw, za które trzeba zapłacić w kawiarni.

W De’Longhi ceny ekspresów ze zintegrowanym pojemnikiem na mleko Latte Crema zaczynają się już poniżej 2000 zł., w zależności od sieci handlowej. Porównując taki wydatek z regularnym piciem kawy w kawiarni, są to całkiem korzystne długoterminowe rozwiązania.

Przez pandemię i kolejne lockdowny zostały zamknięte kawiarnie. Czy przełożyło się to na wzrost sprzedaży ekspresów do przygotowania kawy w domach?

Sprzedaż ekspresów rośnie dynamicznie od 5 lat. Mamy wzrost rok do roku, a pandemia to zintensyfikowała. Zamknięte kawiarnie oraz fakt, że pracowaliśmy w domach a nie w biurze, gdzie najczęściej piliśmy kawę i do czego wcześniej byliśmy przyzwyczajeni, to wszystko sprawiło, że chcieliśmy pić równie dobrą kawę w naszych domach. W czasie pandemii konsumpcja kawy ziarnistej w domach radykalnie wzrosła.

Wspomnieliśmy o pandemii i zamkniętych kawiarniach. Co jeszcze powoduje odejście od kawy rozpuszczalnej czy sypanej na rzecz tej z ekspresu?

Zdecydowanie zmienia się kultura picia kawy. Już od kilku lat Polacy szukają w kawie jakości. A nie ma lepszej jakości niż kawa świeżo zmielona i zaparzona, więc ekspresy automatyczne zyskują na popularności już od kilku lat. Stopniowo ludzie przekonują się, że zakup ekspresu to nie jest aż taki duży wydatek, a dobrze zainwestowane pieniądze, bo kawa z ekspresu jest dużo lepsza.

Co ciekawe, rynek ekspresów w Polsce przesuwa się w kierunku takich, które pozwalają automatycznie przygotować kawy mleczne. W Polsce pijemy dużo białych kaw. Dawniej królowały ekspresy do kaw czarnych, które były tańsze, teraz więcej sprzedaje się ekspresów do kaw białych.

Wspomnieliśmy o tym, że rynek ekspresów rośnie rok do roku. Patrząc na ofertę De’Longhi, jak wygląda sprzedaż ekspresów rocznie?

Rynek dynamicznie rośnie rok do roku. W pandemii przez chwilę sprzedaż zastopowała, ponieważ ludzie mieli inne wydatki. Kwiecień 2020 był najgorszym miesiącem, ale już od czerwca 2020 rynek ekspresów zaczął ponownie wzrastać rok do roku, nawet o 50 proc. Po czym nastąpił niewielki spadek. Tak więc dynamiczny wzrost jest przeplatany zawahaniami. Kolejny wzrost mieliśmy zimą 2021, a w miesiącach letnich znowu zahamowanie, a nawet spadki rok do roku, dlatego że zostały otwarte kawiarnie i restauracje. Natomiast patrząc na prognozy, wydaje się, że rynek będzie dalej rósł, może nie aż tak dynamicznie jak wcześniej, ale spodziewamy się dalszych wzrostów.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.