Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Na wyprawkę wydamy nie 300 zł, ale 500 zł i więcej

Jak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez Shopee wśród polskich użytkowników aplikacji, w przeciętnym gospodarstwie domowym planowane wydatki na wyprawkę szkolną mieszczą się w przedziale od 100 do 500 zł. Takie same prognozy prezentuje Empik, podkreślając, że wiele osób planuje robić zakupy online.
Reklama
  • 75% rodziców kupuje produkty szkolne nawet miesiąc przed 1 września.
  • Najczęściej kupowanymi produktami do szkoły są artykuły papiernicze, następnie plecak. Również ci, którzy przed początkiem roku chcą kupić komputer czy tablet do szkoły, w większości zrobią to online
  • Budżet przeznaczony na zakupy szkolne w przeciętnym gospodarstwie domowym mieści się w przedziale między 100 a 500 zł.

Trzy tygodnie przed początkiem roku szkolnego Shopee rozpoczęło kampanię „Powrót do szkoły”, w której produkty kupowane zwyczajowo z myślą o początku roku szkolnego objęte są 80% zniżkami, a wiele z nich ma również gwarantowaną dostawę przed 1 września. Szkolne niezbędniki: artykuły papiernicze, plecaki, lunch boxy czy nawet ubrania i elektronika, dostępne są w specjalnych cenach, które kupujący mogą dodatkowo obniżyć, wykorzystując specjalne vouchery od Shopee.

Rodzice robią zakupy do szkoły nawet miesiąc wcześniej

75% rodziców kupuje produkty szkolne miesiąc przed 1 września. Starsi uczniowie i studenci znacznie później zaczynają myśleć o przygotowaniach do nauki: 75% z nich na zakupy wybiera się zaledwie 2 tygodnie przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Najczęściej kupowanymi produktami do szkoły są artykuły papiernicze: zeszyty, ołówki, kredki, farby – planuje je kupić 90% rodziców, jak i studentów. Drugim najpopularniejszym szkolnym produktem jest plecak. Wśród osób, które zamierzają go kupić w tym roku, 74% rodziców oraz 85% starszych uczniów i studentów zrobi to przez Internet.

Ci, którzy przed początkiem roku chcą kupić komputer czy tablet do szkoły, w większości zrobią to online (w obu grupach ponad 72%). Podobny odsetek ankietowanych uznaje, że elementy wyposażenia pokoju ucznia, jak biurko, krzesło czy lampę, także najlepiej kupić online. Jedyny wyjątek stanowią kupowane przez rodziców buty do szkoły – 59% z nich chce udać się razem z pociechą do sklepu stacjonarnego i tam dokonać wyboru.

300, 500 czy 700 zł na wyprawkę szkolną?

Budżet przeznaczony na zakupy szkolne w przeciętnym gospodarstwie domowym mieści się w przedziale między 100 a 500 zł. Rodzice planują wydać na swoje pociechy więcej, niż młode osoby same na siebie. W grupie rodziców 77% zamierza zapłacić za szkolną wyprawkę ponad 200 zł – wśród nich ⅔ chce się zmieścić w przedziale do 500 zł, a ⅓ uważa, że wydatki przekroczą tę kwotę. 8% rodziców bierze pod uwagę, że na przygotowania do szkoły wyda ponad 1000 zł. Z kolei wśród studentów i najstarszych uczniów 52% nie zamierza przekroczyć progu 200 zł, a 30% planuje zmieścić się w przedziale między 200 a 500 zł.

Z kolei z badania SW Research na zlecenie Empiku wynika, że 80% rodziców spodziewa się wydać na wyprawkę szkolną więcej niż rok temu – to wzrost o 18 p.p. Niemal co drugi ankietowany zamierza przeznaczyć na zakupy do szkoły więcej niż 500 zł. Co trzeci respondent przeznaczy na wyprawkę od 301 do 500 zł, a co czwarty – między 501 a 700 zł. Niemal ¼ ankietowanych wyda na ten cel powyżej 700 zł. 16% rodziców zamknie zakupy szkolne w kwocie do 300 zł.

 Cena jest głównym kryterium wyboru wyprawki dla największej grupy respondentów (36%), jednak 89% kompletuje wyprawkę (przynajmniej częściowo) wspólnie z dziećmi. Im starszy uczeń, tym ma więcej do powiedzenia w kwestii wyboru konkretnych artykułów do szkoły. Ponad połowa nastolatków w wieku 13-15 lat decyduje o każdym elemencie wyprawki. Ogółem tylko co 10. opiekun ogranicza konsultacje z dzieckiem do pojedynczych produktów. Prawie 50% badanych przyznało, że ich dzieci same poszukują informacji o przyborach szkolnych.

Ponad połowa rodziców (53% – wzrost o 4 p.p.) zrealizuje zakupy na nowy rok szkolny zarówno w sklepach stacjonarnych, jak w Internecie. Co trzeci ankietowany kupi produkty do szkoły wyłącznie w sklepach stacjonarnych, a co siódmy – tylko na platformach online. Niezależnie od kanału zakupu – online czy offline – na wybór konkretnego miejsca zakupów największy wpływ mają trzy czynniki: bogata i zróżnicowana oferta produktów, promocje oraz atrakcyjne ceny. W przypadku zakupów w Internecie dużą rolę odgrywają także wygodne metody płatności (47% wskazań) oraz czas dostawy (43% wskazań).

 

Obraz2.jpg
Obraz2.jpg

Niesamowite Niedziele z ORLEN Paczką – promocja na przesyłki

 Shopee rozpoczęło kampanię „Powrót do szkoły”, w ramach której rzeczy niezbędne przed startem roku szkolnego można kupić polując na dodatkowe, codzienne Okazje Dnia. W ramach kampanii „Powrót do szkoły”, dzięki partnerstwu z ORLEN Paczka, 14 i 21 sierpnia odbędą się kolejne Niesamowite Niedziele. Kupujący będą mogli wówczas zdobyć dodatkowe kupony, obniżające cenę zamówienia, a także, wybierając dostawę do jednego z ok. 1000 automatów paczkowych ORLEN bądź punktu odbioru ORLEN Paczka otrzymają przesyłkę gratis.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum