Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ile wynosi mandat za parkowanie przy dyskoncie? Co się zmieniło?

Sprawą mandatów wystawianych za parkowanie przy marketach Aldi i Biedronka UOKiK rok temu zajął się, który wskazł, że TD System zarządzając parkingami dopuścił się nadużyć, m.in. wystawiania mandatów za parkowanie pomimo pobrania biletu parkingowego. Sprawa dobiegła końca, czy możemy już bezpiecznie parkować przy dyskontach?
Reklama

UOKiK zajął się mandatami przy sklepach

UOKiK zajął się sprawą parkingów przy marketach Biedronka i Aldi, gdy konsumenci poskarżyli się nie tylko na niesłusznie wystawione mandaty, ale również na niemożność odwołania się od nich. Wielu klientów zostało ukaranych mandatem w wysokości 90 lub 150 złotych. Ówczesny zarządca parkingów TD System wzbraniał się przed anulowaniem kary nałożonej na właścicieli pojazdów.

 

Zgodnie z regulaminem dyskontów, klienci, którzy pobrali bilet z parkometru mieli prawo do parkowania przez 60 lub 90 min za darmo, pod warunkiem robienia zakupów w sklepie. Niejednokrotnie zdarzało się, że przez pomyłkę nie umieszczali bileciku za szybą, co wiązało się z mandatem od strony zarządcy parkingu. Jak skarżyli się sami konsumenci, odwołanie się od kary, było niemożliwe.

Anulowanie mandatu nie takie proste

Nie tylko zapominalscy mieli problem z odwołaniem się od nałożonej kary. Klienci, którzy postawili auto i udali się do parkometru i nie zdążyli wrócić przed przyjęciem parkingowego, również musieli liczyć się, że za wycieraczką czeka już mandat za "nielegalne parkowanie". Poirytowanie wśród konsumentów rosło i doprowadziło do skargi w UOKiK. Wówczas urząd zajął się sprawą nadużyć na parkingach. 

 



W odpowiedzi na przeprowadzone przez UOKiK śledztwo firma TD System została ukarana mandatem w wysokości 150 tys. złotych. Ponadto dyskonty zrezygnowały ze współpracy ze spółką. 

Nowi zarządcy parkingu przy dyskontach

Po decyzji UOKiK, Aldi powołało nowego zarządcę parkingu, którym została firma APCOA. Spółka specjalizuje się w zarządzaniu infrastrukturą parkingową w miastach: parkingami i strefami płatnego parkowania, a także jest operatorem parkingów przy szpitalach, biurowcach, hotelach i centrach handlowych. Obsługuje parkingi Netto, Lidla, Kauflandu, PoloMarketu. APCOA na wyłączność obsługuje parkingi Kauflandu i Aldiego.

Jak odwołać się od mandatu?

Aktualnie dyskonty zapewniają, że parkowanie przy ich sklepach jest bezpieczne a klienci nie zostaną narażeni na dodatkowe koszty. Biedronka w swoim regulaminie informuje, że pierwsza godzina parkingu nadal będzie bezpłatna. Za każdą kolejną godzinę spędzoną na parkingu klient będzie musiał zapłacić 2 zł. Ignorując parkometr lub nie umieszczając bileciku za szybą, konsumenci narażą się na karę w wysokości 95 zł. 

Sklepy Aldi podobnie jak Biedronka gwarantują pierwsza godzinę darmowego parkowania, natomiast każda kolejna będzie kosztowała klientów sklepu 4 zł. Przy sklepach Lidl pierwsze 1,5 godziny gratis. Każda kolejna godzina kosztuje 3 zł.

 

 

Jak wyjaśnia Maciej Zawadzki, prezes zarządu APCOA Parking Polska wiele firm oferuje swoje usługi na zarządzanie za symboliczne kwoty, a następnie wyrównuje swoje niskie wynagrodzenie mandatami wystawianymi klientom tych sklepów. My mamy świadomość, iż wystawienie mandatu klientowi obiektu handlowego jest de facto równoznaczne z odstraszeniem klienta od tego sklepu. Dlatego nasz Dział Reklamacji stara się anulować wystawione mandaty klientom, którzy zrobili zakupy w danym sklepie, ale z jakichś powodów nie pobrali biletu parkingowego. Jeżeli klient nie pobrał biletu z parkometru albo nie zapłacił, ale poszedł do sklepu na przykład Lidla lub Biedronki zrobić zakupy i został ukarany mandatem a następnie zgłosił się do nas, wówczas zawsze anulujemy wystawiony mandat.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum