Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Primark: Do 2030 r. wszystkie ubrania będą sprzedawane pod marką Primark Cares

Prawie połowa (45 proc.) wszystkich ubrań Primark pochodzi z recyklingu lub materiałów pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony, co oznacza wzrost z 25 proc. w momencie wprowadzania strategii zrównoważonego rozwoju we wrześniu ubiegłego roku - podaje marka.
Reklama

Rok po wprowadzeniu strategii zrównoważonego rozwoju, 45 proc. odzieży sprzedawanej przez sieć oznakowane jest etykietą Primark Cares, która wskazuje na ubrania produkowane z materiałów pochodzących z recyklingu lub bardziej zrównoważonych źródeł. Primark zobowiązał się, że do 2030 r. wszystkie ubrania detalisty będą sprzedawane pod marką Primark Cares, jednocześnie przy zachowaniu tej samej, atrakcyjnej ceny.

Primark podaje, że w ostatnim roku poczyniła m.in. następuję postępy:

- 40 proc. wszystkich sprzedanych ubrań bawełnianych zawierało bawełnę pochodzącą z recyklingu, organiczną lub pozyskiwaną z Programu Zrównoważonej Bawełny Primark, w porównaniu z 27 proc. w momencie ogłoszenia strategii. 
- Nowy program szkoleniowy Circular Design, pilotowany był wśród 24 członków zespołu produktowego i 6 dostawców. Jego zakres zostanie rozszerzony w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
- Marka przeprowadziła łącznie 43 warsztaty nt. możliwości naprawy i renowacji odzieży w Wielkiej Brytanii i Republice Irlandii, zachęcających klientów i współpracowników do dłuższego wykorzystywania i noszenia ubrań.
- 252,8 tys. rolników zostało przeszkolonych w ramach Programu Zrównoważonej Bawełny Primark (PZBP); firma jest zatem na dobrej drodze do przeszkolenia 275 tys. rolników do końca 2023 r., co czyni ten program największym tego typu wśród wszystkich opracowanych przez detalistów odzieżowych.
- Prawie 3 tys. rolników szkolonych w ramach PZBP wzięło udział w pilotażu dotyczącym stosowanie bardziej regeneracyjnych metod uprawy bawełny w Indiach, Pakistanie i Bangladeszu.
- Pojemniki na odzież używaną (Textile Takeback boxes) zostały wprowadzone we wszystkich sklepach Primark w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech i Austrii, które stanowią łącznie 65 proc. wszystkich salonów marki na świecie.
- Primark powołał tzw. Centrum Doskonalenia Opakowań celem eksplorowania nowych sposobów eliminowania plastiku jednorazowego użytku oraz odpadów niezwiązanych z odzieżą ze swojej działalności do 2027 r.

"W ciągu ostatnich 12 miesięcy skupialiśmy się na budowaniu właściwych fundamentów dla naszej strategii zrównoważonego rozwoju – Primark Cares. Dużą część naszej uwagi poświęciliśmy na przygotowanie się w odpowiedni sposób do wypełnienia podjętych zobowiązań, dlatego też wdrażane pilotaże i procesy były równie ważne, jak postęp, który osiągnęliśmy w ciągu tego pierwszego roku" – skomentowała Lynne Walker, dyrektor Primark Cares. I dodała –  "Rok temu złożyliśmy nową obietnicę dotyczącą zmiany sposobu, w jaki produkujemy i pozyskujemy nasze ubrania, a także podejścia do prowadzenia naszego biznesu. By móc skoncentrować się na tej kwestii odpowiednio, świadomie wyznaczyliśmy sobie ambitne cele sięgające 2030 r. Ostatni rok spędziliśmy również na inwestowaniu w rozwój naszych zespołów eksperckich, podejmując nowe inicjatywy w ramach naszej firmy, a także formy współpracy z dostawcami i partnerami, by dodatkowo wspomóc naszą transformację. Co prawda dopiero zaczęliśmy tę drogę i momentami stanowiła dla nas wyzwanie, jednak po tym roku jesteśmy bardziej zdeterminowani niż kiedykolwiek, by uczynić bardziej zrównoważoną modę dostępną dla wszystkich." 

 Primark to międzynarodowy detalista odzieżowy zatrudniający ponad 72 000 pracowników w 14 krajach Europy i USA. Primark kontynuuje ekspansję na nowych i istniejących rynkach, a do końca 2026 r. chce posiadać 530 sklepów, włączając w to planowane w najbliższym czasie wejście do Rumunii i Słowacji.

 

 

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum