Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sztuka niemarnowania żywności według Lidl Polska

Niemarnowanie żywności to sztuka. Każdy może być artystą i nie marnować produktów spożywczych. Takimi słowami, w swojej najnowszej kampanii edukacyjnej, Lidl Polska zachęca wszystkich do walki z tym zjawiskiem. Partnerami akcji są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności.
Reklama

 377 tys. ton pomidorów każdego roku trafia do śmietnika. To tak jakby zmarnować 90 km2 ziemi uprawnej, 57 mld litrów wody oraz 7 mln godzin pracy. Pozbywając się tych warzyw emitujemy 312 tys. ton gazów – to tyle co 55 tys. aut wciągu roku (dane EPRS). 

W swojej najnowszej kampanii edukacyjnej „Sztuka niemarnowania” sieć Lidl Polska opowiada, jakie kroki podjęła wspólnie ze swoimi partnerami oraz co jeszcze da się zrobić, aby nie marnować żywności. 

Jak robić zapasy, aby nie marnować jedzenia?

Przygotowania do działania w duchu zero waste rozpoczynają się już na etapie planowania zakupów.

W pierwszej kolejności należy zaplanować jakie posiłki planujemy przygotować w najbliższym czasie oraz jakich składników chcemy użyć. 
Następnie konieczny jest przegląd produktów, które już znajdują się w kuchennych szafkach i spiżarniach. Często okazuje się, że część z nich konsumenci już posiadają. Należy zatem skorzystać z zapasów ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia. 
Ostatnim istotnym elementem przygotowań jest stworzenie listy zakupów, która powinna zawierać tzw. „suche artykuły”, które mogą być długo przechowywane oraz świeże owoce, warzywa i mięso, które planujemy spożyć w krótkim czasie. W ten sposób zapewnimy sobie różnorodne i pełnowartościowe posiłki.
Co więcej, gromadząc produkty, które nadają się do długoterminowego przechowywania zawsze możemy przygotować z nich posiłek, nie wychodząc z domu. Należą do nich m.in. makaron, kasza i ryż, przetwory, płatki owsiane, mrożonki, bakalie oraz mąka. Pamiętajmy jednak o tym, żeby regularnie weryfikować ich daty przydatności do spożycia.

Konserwowanie to z kolei sposób na to, aby świeże produkty, jeżeli nie spożyjemy ich od razu, zostały z nami na dłużej. Do najbardziej popularnych metod konserwowania należą – mrożenie oraz suszenie, kiszenie, które ma zastosowanie dla wielu warzyw i owoców, marynowanie oraz peklowanie.   

W najnowszej kampanii „Sztuka niemarnowania” sieć Lidl Polska zachęca wszystkich klientów do bycia artystą i uprawiania sztuki kulinarnej w rytmie zero waste! Sieć przygotowała specjalny e-book z przepisami na dania przygotowane z resztek i bez resztek.

Kampania „Sztuka niemarnowania” potrwa od poniedziałku, 13.09 przez trzy tygodnie. Partnerami merytorycznymi akcji są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności. Za kreacje odpowiada agencja brand experience VMLY&R.  

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.